Frequente, goed geschreven blogposts bieden Google-vriendelijke mogelijkheden om verder te gaan dan inkomende links en verbinding te maken met andere geloofwaardige externe bronnen. 

Het delen van inzichten die kunnen worden ondersteund door andere goed gelezen websites, helpt om de weg te effenen voor goede seo strategie en creëert opties voor verwijzingslinks. Het is een geloofwaardige manier om te linken naar een veel populairdere site, die autoriteit en een vertrouwensfactor biedt voor een doelgroep.

Call to action

Als je herhaaldelijk hoogwaardige externe bronnen gebruikt, bouw je ook autoriteit op voor de inhoud die je hebt gemaakt en voor de merksite in het algemeen. Experimenteer daarom met het gebruik van een call-to-action voor aanbevolen inhoud.

Merkblogs zijn een geweldige plek voor potentiële klanten om een voorproefje te krijgen van jouw kennis en speciefieke manieren waarop aanbevolen praktijken of producten het leven beter maken.

Dus, in plaats van de links te gebruiken om producten, diensten of deals te pushen, waarom zou je geen links naar aanbevolen inhoud kunnen toepassen als een oproep tot actie? Dit leidt niet alleen verkeer naar andere geweldige, inzichtelijke instukken, maar het fungeert ook als een toegangspoort om lezers te verbinden met nieuwere, frissere stukken inhoud waarvan ze misschien niet eens beseffen dat ze dit nodig hebben. 

Wees duidelijk

Door gebruik te maken van CTA's voor aanbevolen inhoud, positioneert een merk zich ook als een autoriteit in de branche. Breng je bezoek niet in verwarring met onduidelijkheid over je gated links. 

Wanneer je naar een website gaat en op een link klikt die perfect klinkt voor wat je nodig hebt, verweacht je direct bij de details te komen. Er is niets frustrerender voor een lezer dan op een link te klikken om meer te lezen en te ontdekken dat ze een account en wachtwoord nodig hebben om door te gaan. 

Redactionele kalender

 

Merken moeten een balans creëren tussen gratis content en gated content als onderdeel van een goede bedrijfsstrategie en ze moeten hierover duidelijk en openhartig zijn. Je kunt een redactionele kalender gebruiken om linkbuilding te verbeteren. 

Veel merken krijgen de juiste link door een redactionele kalender te gebruiken om inhoud te plannen en te maken die is afgestemd op de doelstellingen van marketingcampagnes. Een redactionele kalander dient ook als een gids om markteers te helpen gerelateerde inhoudslinks op te nemen in nieuw gecreëerde bloginhoud. 

Verversen van linken

Linksignalen hebben de neiging om na verloop van de tijd te vervallen en populaire sites kunnen soms oud worden omdat ze geen nieuwe links krijgen. De versheid van een link is een enorme factor bij het bepalen van de populariteit en het is ook een beoordelingsfactor in linkrelevantie. 

Vergeet de versheidsfactor niet bij het samenstellen van blogposts en gebruik referentielinks die niet ouder zijn dan twee jaar. Een goede linkstrategie is een groeistrategie waarbij kwaliteitsverkeer en organische SEO samenkomen.